راسخون : مدیر کل تحقیق و توسعه شرکت فناوری اطلاعات اعلام کرد:پروژه ابر دیتاسنتر تا پایان سال جاری در استان های اصفهان، بوشهر، آذربایجان شرقی، استان مرکزی، گلستان، قم و تهران تکمیل و نهایی می شود.
 

به گزارش راسخون به نقل از آی تی ایران، هادی ملک پرست با بیان اینکه با اجرای پروژه ابردیتاسنتر کشوری تمامی پایگاه های داده به صورت یکپارچه به یکدیگر متصل می شود، اظهار داشت: دیتاسنترهایی که در هر یک از استان ها راه اندازی می شود، خاص همان استان نیست بلکه در پروژه «ابردیتاسنتر کشوری» شرایطی ایجاد می شود که پایگاه های مختلف داده در نقاط گوناگون کشور راه اندازی می شود و طی آن همه این مراکز داده یا دیتاسنترها با یکدیگر در ارتباط بوده و به یکدیگر سرویس می دهند.
 

وی با بیان این که تاکنون اعتباری بالغ بر ۹میلیارد تومان برای راه اندازی دیتاسنترهای استانی هزینه شده است، تصریح کرد: این پروژه در ۵استان مراحل نهایی را طی می کند و فرآیند اجرا و پیاده سازی دیتاسنترها در استان های دیگر نیز به پیمانکار داده شده است.
 

ملک پرست با بیان این که پروژه ابر دیتاسنتر در استان های خراسان رضوی، فارس، همدان، خوزستان و کرمان کلید خورده است، تصریح کرد: به علاوه استان های اصفهان، بوشهر، آذربایجان شرقی، استان مرکزی، گلستان، قم و تهران از جمله مراکزی هستند که تا پایان سال این پروژه در آن ها تکمیل و نهایی می شود.
 

وی اضافه کرد: البته در راستای راه اندازی دیتاسنترهای انسانی بحث مدیریت متمرکز بر تمامی دیتاسنترهای استانی به عنوان یکی دیگر از پروژه هایی است که در کنار دیتاسنترهای استانی عملیاتی می شود که این پروژه نیز در سال جاری در استان تهران آغاز خواهد شد و بر همین اساس چنان چه پروژه دیتاسنتر ملی راه اندازی و اجرایی شود، به طور قطع امکان یکپارچه سازی دیتاسنترها یا تلفیق این پروژه با پروژه دیتا سنترملی فراهم خواهد شد.
 

گفتنی است، دیتاسنترها به عنوان یکی از زیرساختی‌ترین بحث‌های IT در کشور مطرح هستند، به طوری که راه‌اندازی کاربردهای الکترونیک مانند دولت، تجارت و بهداشت الکترونیک، همچنین ارائه‌ی سرویس‌های مربوطه نیز ملزم به وجود چنین مراکزی است.
 

در واقع این مراکز زیرساختارهای ارتباطی و تجهیزات دسترسی که به منظور ارائه ، نگه داری و پشتیبانی از میزبانی سرویس های اینترنتی بکارگرفته شده اند، گفته می شود.

سازمانها،شرکتها و اشخاص عادی می توانند با اجاره کردن فضا و تجهیزات در این مراکز صفحات وب،اطلاعات و سرویس های مبتنی بر وب خود را بر روی بستر اینترنت (یا اینترانت) راه اندازی کنند.
 

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.

997

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net